Ptáte se jaké je nové AUDI S3? Je ostřejší, přesnější a zábavnější

Josef Pátl
Josef Pátl
11.4.2024
AutoAuto-Moto
Ptáte se jaké je nové AUDI S3? Je ostřejší, přesnější a zábavnější
Ptáte se jaké je nové AUDI S3? Je ostřejší, přesnější a zábavnější
  • Zvýšený výkon s výkonem 333 k a točivým momentem 420 Nm
  • Rozdělovač točivého momentu a režim Dynamic plus s okamžitou odezvou
  • Expresivní design a volitelné podpisy světel pro denní svícení

S řadou nových funkcí je Audi S3 více než jen vylepšením. Zvýšený výkon, rozdělovač točivého momentu a další technologické přednosti zajišťují vysoký výkon a agilní ovládání. Vizuálně kompaktní model odráží svou zvýšenou dynamiku expresivním designem přední části, sportovním difuzorem a výkonným výfukovým systémem se čtyřmi koncovkami. Audi S3 bude k dispozici u prodejců jako Sportback a jako sedan ve druhém čtvrtletí roku 2024. 

Vyšší výkon: 2.0 TFSI s 333 PS

S výkonem 245 kW (333 k) a točivým momentem 420 Nm je S3 výkonnější než kdy předtím. V rámci modernizace má nový 2.0 TFSI zvýšený výkon o 23 k a o 20 Nm. Výsledkem je lepší dynamika. S3 zrychlí z 0 na 100 km/h  za 4,7 sekundy. Maximální točivý moment je k dispozici v širokém rozsahu otáček mezi 2 100 a 5 500 ot./min. Zkrátka v grafu takové rozložení účinnosti kroutícího momentu v závislosti na otáčkách vypadá jako stolová hora. A to je snem každého motoráře. Maximální rychlost je omezena na 250 km/h. Motor a převodovka jsou také sportovněji naladěny. Při stálé rychlosti a nízké až střední akceleraci je turbodmychadlo udržováno v konstantních otáčkách. V kombinaci se škrticí klapkou, která se otevírá v režimu přeběhu, máte oproti starší verzi S3 rychlejší odezvu na stlačení plynového pedálu. Sedmistupňová převodovka S tronic nyní umožňuje "akčnější" rozjezd.  Doba řazení při plném zatížení se zkrátila na polovinu a otáčky motoru se zvýšily při částečném zatížení i v režimu D, což je další příčina velmi dobré odezvy. Byla tak snížena prodleva při přidání plynu, kterou trpěly předchozí medely.

Více jízdní dynamiky

Po RS 3 je nyní rozdělovač točivého momentu k dispozici také u S3, což zvyšuje zábavnost a přesnost řízení. Tato technologie umožňuje plně variabilní rozdělení točivého momentu mezi zadní kola. Rozdělovač točivého momentu využívá elektronicky řízenou vícekotoučovou spojku na každém hnacím hřídeli k optimálnímu rozdělení točivého momentu mezi zadní kola na vnitřní a vnější straně zatáčky.  V závislosti na jízdní situaci, zvoleném režimu "Audi drive select" a je-li to potřeba, umí rozdělovač předat až 100% výkonu určeného pro zadní nápravu na vnější zadní kolo.

Více emocí

Audi drive select nabízí šest různých režimů  – od důrazu na komfort až po vysokou dynamiku. Kromě známých profilů (automatický, komfortní, dynamický, individuální a úsporný) obsahuje modernizace modelu S3 nový režim dynamic plus, který – jak název napovídá – nabízí obzvláště vysokou jízdní dynamiku. Za tímto účelem se co nejvíce točivého momentu dostane na zadní nápravu a rozdělovač točivého momentu posílá hlavně na zadní kolo na vnější straně zatáčky, což má za následek tendenci k přetáčivosti. Elektronické řízení stabilizace (ESC) je automaticky aktivní ve sportovním režimu. Mírné zásahy systému ESC zajišťují zvýšený a ještě emotivnější zážitek z jízdy na různých površích. Motor a převodovka byly také vyladěny speciálně pro režim dynamic plus. Ve srovnání s dynamickým režimem se volnoběžné otáčky motoru 2.0 TFSI zvýšily o 200 ot./min na 1 300 ot./min, aby se dále zlepšil výkon. Odezva plynu je prostě rychlejší. Kromě rychlejšího řazení převodovky přispívá ke zvýšení dynamiky i řazení ge vyšších otáčkách a dřívější podřazování.

Více přesnosti

Třmenová ramena s tužšími ložisky a nová otočná ložiska, která umožňují zápornější odklon kol, zajišťují zlepšenou odezvu řízení a zvýšenou boční kontrolu, což znamená větší přesnost v zatáčkách. Vhodně optimalizované progresivní řízení pomáhá S3 projíždět zatáčky ještě rychleji.  Sportovní podvozek S je standardní součástí modelů S3. Oproti A3 přibližuje karoserii k silnici o 15 mm. Totéž platí pro volitelný sportovní podvozek S s adaptivními tlumiči, který byl speciálně vyladěn pro rozdělovač točivého momentu a příslušné režimy Audi drive select. Použita je také nová generace elektronického řízení stabilizace. O stabilitu jízdy se dále stará řízení, které selektivně přibrzďuje kola na vnitřní straně zatáčky v zatáčkách. Celkově má ​​vyladění systémů řízení podvozku specifické pro S3 za následek dynamické zatáčení a efektivní projetí zatáčky. Zlepšená ovladatelnost jde tak ruku v ruce se zlepšenou stabilitou na limitu.

Více přilnavosti

Audi S3 se standardně dodává s 18 palcovými pneumatikami o rozměru 225/40. Volitelně jsou k dispozici 19 palcové pneumatiky 235/35, včetně výkonných pneumatik s optimalizovanou ovladatelností na suchu a zlepšeným chováním při brzdění. Úplnou novinkou pak jsou sportovní pneumatiky Falken. Nabízejí pozoruhodně vysokou přilnavost a přesnou stabilitu stopy, zejména na suché vozovce.

Více brzdné síly

Zvýšená jízdní dynamika znamená zvýšené nároky na brzdy. Z tohoto důvodu byla modernizace modelu S3 vybavena většími ventilovanými brzdovými kotouči na přední nápravě, které jsou perforované, aby poskytovaly vizuální zvýraznění. 18 palcová ocelová brzda nyní měří v průměru 357 mm a se svými 34 mm je o čtyři mm tlustší než dříve.

Nové jsou také dvoupístkové třmeny vpředu. Zlepšují brzdný výkon, stejně jako větší destičky a větší třecí plocha kotoučů, které mají výrazně vyšší tepelnou odolnost.

Více designu

S modernizací modelu má Audi S3 ještě sportovnější a atraktivnější vzhled. Šestihranný, bezrámový Singleframe má novou strukturu, která je znatelně plošší a širší. Designové prvky ve tvaru písmene L zvýrazňují objemnou mřížku chladiče, která spolu s velkými hranatými bočními otvory pro přívod vzduchu zvýrazňují dynamický charakter S3. Výrazný přední spoiler se dvěma vertikálními vzpěrami inspirovanými motorsportem vizuálně S3 snižuje. Díky novému nárazníku vypadá zadní část také dynamičtěji než kdy předtím. Struktura Singleframe s výraznými L-křidélky se odráží v lesklém černém zadním nárazníku nad difuzorem. Je rozdělena na dvě části pro specifický design S, který v kombinaci s vertikálními bočními odrazkami, které jsou designovým prvkem modelů RS, vypadá obzvláště sportovně. Dynamický vzhled završují čtyři koncovky výfuku. Volitelný výkonný výfukový systém, který poskytuje objemnější zvuk, je vybaven titanovým tlumičem.

Progresivní design vozu je dále zdůrazněn novými výraznými metalickými úpravami, včetně District Green, Ascari Blue a Progressive Red. Poprvé je Daytona Grey k dispozici také v matném provedení.

Více charisma

Aby odpovídal výraznějšímu zevnějšku, byl výrazně zostřen i interiér. Změn je zde poměrně dost – od designu řadicí páky a větracích otvorů až po ozdobné látkové vložky a nové osvětlení interiéru. Všechny tyto prvky ukazují preciznost v detailech a zdůrazňují progresivní a technický vzhled vozidla.

Standardní balíček ambientního osvětlení plus v S3 přidává akcenty v odkládací přihrádce před řadicí pákou, na dveřích a v prostoru pro nohy. S modernizací modelu jsou nyní středová konzola a držák nápojů také vybaveny obrysovým osvětlením. Novým designovým prvkem, který upoutá pozornost, je látkový panel v předních dveřích, který byl 300krát vyřezán laserem. Jeho pět segmentů je podsvíceno světelným zdrojem ve výplni dveří.

Různé velikosti prvků vytvářejí dynamický tok světla – což je patrné i při zamykání a odemykání vozidla. Díky tomu je osvětlený látkový panel jedinečným designovým zážitkem.

Interiér modelů S3 se vyznačuje tmavými barvami s několika stříbrnými akcenty. Černé polstrování střechy, pedály z nerezové oceli, osvětlené prahy dveří s hliníkovými vložkami s logem S a obložení interiéru v hliníkovém stylu zdůrazňují sportovní charakter vozu. Součástí standardní výbavy jsou loketní opěrky z umělé kůže a dvouzónová komfortní klimatizace. Ve spodní části zploštělý tříramenný sportovní konturovaný kožený volant obsahuje multifunkční tlačítka a nová chromovaná pádla na volantu. Sportovní sedadla s integrovanými opěrkami hlavy a výraznými bočními výztuhami poskytují lepší boční oporu. 

 

 

Sdílet

Komentáře

Pro komentování tohoto článku se musíte nejdříve přihlásit
© 2022 Asociace řidičů osobních vozidel. Všechna práva vyhrazena.